Numera ogravid singelmamma

Gick på reklamen

Brukar konsekvent byta kanal när det blir reklam. Brukade menar jag. Brukade också kolla mer på streamingtjänster än vanlig tv. Men nu är jag ibland fast på en kanal, har inte fjärren. I närheten och kan inte röra mig pga bebis. Så ser/hör mer reklam än jag skulle önska. Kan säga att jag AVSKYR reklamen för den där bilen. ”She said this, I said that, she said the” osv. Fattar inte vad det har med en bil att göra. Avskyr inte lika mycket som min nummer ett hat-reklam i hela världen: pantamera. Det är inte det att jag ogillar pantandet – panta är bra! Men LÅTEN!!! Ryser varje gång jag hör den.

Jag ska inte säga att jag är opåverkad av reklam, men jag går inte heller på allt. Det jag har gått på är reklamen för det där nya olivsmöret. Det ser så himla gott ut!

Men, som alla kunnat förstå utom jag, det är fullständigt meningslöst. En olivolja i fast form. Om det finns väldigt många människor som alltid längtat efter ett enklare sätt att ha olivolja på knäckebröd, då kommer den bli en hit. Annars tar alla förnuftiga människor vanlig olivolja på sitt mjuka bröd. (Mycket billigare dessutom)

Efter min lägenhet mitt livs sämsta köp. Inte de två kaffeapparaterna alltså. Kaffeapparat är livsnödvändigt.
Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats